neděle 25. listopadu 2012

Barcelona: 3. den



Dnešní den byl poněkud náročný. Dopoledne jsem měl výlet na Montserrat, odpoledne prohlídka po nejstarší čtvrti el Gotic (centrum města) a večer ochutnávka tapas a nějaký alkohol k tomu.

Montserrat

Dopoledne jsem absolvoval tůru na Monsterrat, jedno z nejvýznamnějších poutních míst Katalánska. Moc se mi to líbilo - tady hlavně ty hory a krajina, ne až zas tak samotný klášter a kostel. Nicméně túra to byla příšerná - vyhozené peníze! V autobusu jak sardinky, průvodce otřesný - trochu mě to připomnělo některé české cestovky a jejich průvodce. Prostě Julia Travel ne, lepší je BGB. Místo v hodné pro senderismo - pěší turistiku.

Kvůli tomuhle sem všichni jezdí. Je to v horách, až donedávna těžko přístupné, pochází to z 9. století a je to poutní místo.

Jak možno vidět, tak mě to moc nenadchlo, nebo jsem byl nasranej za vyhozené peníze - ten průvodce byl špatnej a jeho itinerář taky - za ty peníze to nestálo!

Tady je prej nějaká spirituální energie. Ale je fakt, že pro lidi co nemusí nic řešit, nebo pro lidi co mají spoustu věcí na řešení a nevědí jak na to je to příjemné refugium (útočiště).

A takhle to vypadá v kostele. Benediktini zrovna sloužili mši a všichni se narvali do kostela, aby si vyslechli mladé hošíky, až něco zazpívají. To se tu pěstuje a lidé sem za tím jezdí, stejně tak za Madonou s dítětem, která je umístěná na balkoně v oltáři, kam je možno dojít a šáhnout si na sféru, kterou drží v ruce.


Po cestě nazpátek když jsem to viděl, tak jsem si říkal, že bych sem jel jen kvůli té přírodě. Co autobus zvládne za 20 minut, trvá člověku dvě hodiny. Nádherná krajina pokrytá lesem - středozemním lesem - jak z romantických obrazů. A když jsem viděl, co všechno tam kvete, tak jsem si říkal, nééé nééé já nechci do Prahy!

El Gótic

Gotická čtvrť, je nejstarší částí Barcy. Já zde bydlím a za 13 eur na den mám pokoj, internet a snídani. Docela dobrý řekl bych. BTW bydlím v red light district (tedy dříve to tak bylo), kde Picasso namaloval Avignonské slečny. Jen co jsem přijel z Montserratu, šel jsem se informovat, jestli je otevřená galerie nadace Fran Daurel. Bohužel ne, tak jsem letěl celej říčnej do Travelers Baru na free túru po gotické čtvrti. Kupodivu free túra je jediná túra centrem, která jde odpoledne. Bylo to dobré, výrazně lepší než dopoledne - ovšem ne tak bombastické, jak se lidé rozplývají naInternetu. Ale je vidět, že ten koncept nutí průvodce se snažit, aby si vydělal. Nakonec dostává 5-20 EUR od každého. Normální túra stojí 14 eur na osobu. Pokud je pod 4 lidi, tak se túra nejde.

Jinak obsahově: já tydle ty ušmudlaný středověký města nemusím. Vše tu vypadá tak nějak špinavě, byť je to asi hodně staré - Barcelona, nebo Florencie. Tak pár obrázků. No co bylo zajímavé, že je tu nejstarší synagoga v Evropě, ale jelikož byli židé po roce 1492 vyhnáni, tak jich tu už asi moc nebude. Synagoga rozhodně není užívána. Nicméně by se tu dal rozjet nějaký business.

Verča: Verunka se nabízela, že mě provede. Měl bych dotaz: proč jsou ty ulice tak úzké?

Verča: A Proč ty baráky tak špinavé? Někde to vypadá jak polité olejem.


Říkal jsem si pěkný naivismus a on to Picasso.

Katedrála je směs gotiky a baroka, stejně jako u nás to trvalo několik století. Ještě jsem nezakop o katedrálu, která by byla postavená hned.

A na Mont Taber (nějak mi to připomíná Tábor), nejvyšším vrchu starého města - 16,9 m nad mořem, bylo něco jako pantheon.




 
Bydlím nedaleko na Avignonské třídě









Podívejte se, jak ji svítěj oči. Celou dobu na mě koukala!


Las tapas

Tapas jsou takové drobné jídlo k pití. U nás to taky máme: zavináč, hermoš, etc. Tady ve Španělsku to je kde co, ale vypadá to a i chutná celkem dobře.



Šunka (jamón). Není jedna šunka, je hodně šunek a závisi na tom, jak se krájí a odkud - na to musí být profík.



Bonusy

Pro Kychota jsem ještě zaznamenal šunkové video, aby viděl, že šunka je ve Španělsku jako pivo v Čechách. Tzn., není jen jedna šunka, je více šunek. Chuť pak závisí na tom, z koho tak šunka je a ze kterého je regionu. Jak se vyrábí, uchovává a krájí. Odkud se krájí a kým.


Když už jsme u těch videí. Tohle je vinná réva (Vitis vinifera) - takovej macek musel růst mnoho let!



Zajímavý jsou i místní chrliči. Tenhle vypadá jak pejsek a zírá na vstup do katedrály.

A tohle je prej slon. No, každý máme jinou představu o světě.

A co bude zítra?

Zítra bude určitě metro a o trochu více spánku než dnes.




Žádné komentáře:

Okomentovat