úterý 18. září 2012

Vrcovská hlubočice



Tak jsem při svém brouzdání po lesích Písecka narazil v lesích k.ú. Vrcovice na pěknou hlubočici. Nachází se na skaliskách nad řekou Otavou, pod vrchem Bohuslavec. Je neuvěřitelně hluboká - místy odhaduji 10 metrů až na podložní horninu. To také ukazuje kolik je zde v lese zeminy. Zajímavé by bylo zjistit, jestli je tolik zeminy i na poli nad ní, kde pravidelně každý rok, díky špatným agrotechnickým opatřením odtéká úrodná ornice a písek z ní je možno nalézt až dole v řece! Tak silný je zde proud.
 
Ale zpátky k té hlubočici. Chvíli mi trvalo, než jsem našel bezpečné místo, kde bych do ní mohl slézt. Rozhodl jsem se, že ji projdu jen od poloviny k počátku a byl to opravdu nevšední zážitek!


Lebka uhynulého zvířete

Ještě zde občasně tekla voda. Masivní břeh byl opravdu prudký, ale již staršího data, protože zarůstal travou a bylinami. Cesta nebyla těžká - víceméně tvrdým pískem či po skále - po které se dobře šplhalo. Voda se místy ztrácela v písku a vyvěrala o kus níž ze skály. Hlubočice nebyla moc zanesena, takže se mi dařil postup velmi rychle i s batůžkem a deštníkem. Jen občas jsem se musel sklonit, nebo si pomoci posunutím příčného kmenu do koryta toku. Nalezl jsem zde v písku i pneumatiku traktoru. Jestli se sem dostala z pole nad ním - musel tu být pořádný déšť a pořádný vodní proud. Na břehu a v okolí rostly hlavně borovice, duby, ale také líska. Jak bylo vlhko, narazil jsem i na partičku pýchavek vyrůstající snad z kamene či starého ztrouchnivělého pařezu. Je to neuvěřitelné, kde se dokáže to podhoubí všude uchytit.


Vzhledem ke své prudkosti zde našla svou smrt zřejmě i srnka.

Videoreportáž

Pořídil jsem zde i krátké video, na kterém je to trošku vidět ale moc ne. Je třeba dát volný průběh fantazii.


Žádné komentáře:

Okomentovat