úterý 14. února 2012

Diskuse s Ajťákem

Kdybych nebyl zvyklý na to, že na kanálech IRC si lidé nadávají a posmívají se sobě navzájem, tak bych asi po dnešním rozhovoru na kanále #kvirc padl do kolen.

Používám software KVIrc, který mi umožňuje přístup k IRC. Nyní jsem se rozhodl, že bych chtěl automaticky přistupovat ke kanálu ##php, tedy "hash php", protože #php je zakázaný a je zde přesměrování na ##php. Jenomže mi to nefungovalo, tak jsem se vydal rovnou na kanál #kvirc, abych se zeptat jak na to.

Vlezu na kanál, pozdravím a rovnou se ptám, jak je na těchto kanálech zvykem.

[13:51:45] [juandev] hello
[13:52:00]
[qlt] hello.
[13:52:36]
[juandev] I am having in Settings - Configure servers.. - Advanced...- Join Channels #php, but it doesnt get me there
[13:52:48]
[juandev] in fact php channel is displayed as ##php
[13:53:07]
[juandev] how can I push kvirc to join #php channel automaticaly?

Zatím je vše v pořádku, hovořím s uživatelem Qlt. Po chvíli se ozve jiný uživatel:

[14:10:14] [gizmokid2005] Juandev: Qlt told you why. if you put #php in your join, it joins #php, but the network redirects
[14:10:18]
[gizmokid2005] so KVIrc is doing what it should.

Qlt ti řekl proč. ... takže KVIrc dělá to co má. Říkám si, ty máš asi špatnej den...ale já jsem přece nikde neřekl, že KVIrc funguje špatně. Prostě má blbej den.

Reakce a otázka; sdělení a odpověď:

[14:11:41] [juandev] Gizmokid2005: that is not what I am asking
[14:12:15] [gizmokid2005]then what are you asking?
...
14:12:50] [juandev] Gizmokid2005: what to set in Server settings to join automatically ##php channel
[14:13:13] [gizmokid2005] Juandev: what you're describing is what exactly should be happening

Uživatel Gizmokid2005 dostal dotaz, který si vyžádal, ale odpovídá totálně mimo. Již po druhé potvrzuje, že software pracuje tak jak má. A diskuse pokračuje:

[14:16:10] [juandev] its says: Cannot join channel (+r) - you need to be identified with services
[14:16:31] [gizmokid2005] Yes
[14:16:38] [gizmokid2005] it's doing exactly what you want it to

Již třetí potvrzení toho, že to funguje tak jak má. Tady už mě začíná jímat zoufalství, že jsem narazil na IT blba. IT blb je u mě člověk, co je sice velmi dobrý v programování, má zřejmě rozvinutou matematickou logiku a vysoké IQ, ale nemá totálně rozvinuté komunikační schopnosti či empatii. I když jak se ukáže níže, i o tom IQ bych pochyboval.

Mezitím se po čtvrté dozvídám, že vše funguje tak jak má:

[14:17:04] [gizmokid2005] it's not a problem with KVIrc, and it's working like it should be.
[14:18:44] [juandev] Gizmokid2005: I dont belive in bugs in here

Začínám bejt nasranej a ptám se:
[14:19:20] [juandev] Gizmokid2005: is this channel to report bugs?

Odpověď:
[14:19:27] [gizmokid2005] it's not a bug Juandev

Na svoji otázku bych čekal odpověď ano, nebo ne. Kupodivu je odpověď zcela jiná. Není to chyba, tedy již páté potvrzení toho, že je vše v pořádku, ač jsem nikdy netvrdil, že je to chyba. Pouze jsem psal, že mi to nefunguje, tak jak bych to potřeboval a chci se dobrat k tomu jak to mám nastavit. Zkusme to ještě jednou:

[14:19:38] [juandev]Gizmokid2005: is this channel to report bugs?
[14:19:39] [gizmokid2005] that's not a bug.

Může člověk s vysokým IQ odpovídat na otázku typu ano/ne, jinak? Odpověď je, že ano. Nicméně myslím si, že programátor by měl odpovídat (pokud chce) na to co je tázán a ne si vymýšlet domněnky. Začínám být znechucen a nasrán. Ptám se na problém na kanále #freenode a hledám na internetu, kde jsem našel něco o problému. Nedá mi to si nerejpnout, Gizmokid2005 si ale razí svůj agresivní opovrhující tón:

[14:40:52] [juandev] Gizmokid2005: so as you love bugs, this vulnerability was already removed: http://www.kvirc.ru/forum/?topic=191.0 ?
[14:41:34] [gizmokid2005] Juandev: it's not a vulnerability or a bug
[14:41:39] [gizmokid2005] it's misconfiguration by the user.
[14:41:41] [gizmokid2005] plain and simple.

Aha! Takže je vlastně problém v uživateli, který blbě nastavil něco co by mohlo být jako default. Stáhnete si software a nefunguje Vám základní věc. Nefunguje vám, protože jste ji nenakonfigurovali.

[14:44:19] [juandev] Gizmokid2005: misconfiguration by the user? than I should use different software - more userfriendly software!

Vzápětí se dozvídám, že bych se měl zklidnit a když poukáži na to, že "neklidný" je Gizmokid tak jsem vyveden z omylu. Prý jsem to já. Gizmokid to Qltovi potvrdí:

[14:46:04] [gizmokid2005] Juandev: I'm calm. You keep saying it's a bug in the software, yet I keep telling you it's not and it's misconfiguration. So then you attack the channel rather than asking how to fix it.
[14:46:20] [qlt] non-IT people just have to be patient and pay attention on what IT-people are saying here.

Slušně vysvětluji, že jsem nepřišel kydat hnůj na KVIrc. Slušně vysvětluji, že jsem nikde neřekl, že KVIrc má chyby. Přesto si Gizmokid razí svojí, že co jsem přišel, tak jsem samý negativizmus a napadám je. Začínám mít pocit, že poslední citace je opravdu platná. Když mluví ajťák musíte být trpěliví a naslouchat, když se na vás ajťák urve, nesmíte vypěnit a musíte si nechat všechno líbit, protože ajťák je nejvyšší a nejchytřejší kastou naší společnosti.

Konflikt vrcholí. Najednou přijde od Gizmokida slušná odpověď na mojí otázku:

[14:48:34] [gizmokid2005] You can set your login credentials inside your server, inside KVIrc's Settings, or set it to sent the auth command on connect.

Ještě pár takovýhle zážitků a budu uvažovat o změně klienta.

Žádné komentáře:

Okomentovat